Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Search Our Site

Ο Γιάννης Μαραγκός σαν μέλος της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Εύβοιας, λέει την άποψη του για την δημιουργία ανοικτού κέντρου εμπορίου στους παραλιακούς δρόμους της Χαλκίδας:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

OPEN MALL ΜΕ OPEN MIND

Τα open mall «ανοιχτά κέντρα εμπορίου» δεν είναι κάτι νέο. Συζητείται και σχεδιάζεται πολλά χρόνια πριν. Σχεδιασμοί που παρέμειναν προσδοκίες λόγω του οικονομικού κυρίως κόστους για ένα τέτοιο εγχείρημα. Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) με τίτλο «ανοιχτά κέντρα εμπορίου» χρηματοδοτεί με περίπου 2.000.000€ τους δήμους όπου σε συνεργασία με ένα άλλο φορέα Επιμελητήριο ή Εμπορικό Σύλλογο (δεν είναι καθόλου τυχαία η σειρά που αναφέρονται οι δύο φορείς) να το υλοποιήσουν.

Το θέμα δεν είναι εάν θα γίνει ένα «ανοιχτό κέντρο εμπορίου» και αναφέρομαι στην πόλη της Χαλκίδας, αλλά σε ποιο ακριβώς σημείο θα δημιουργηθεί. Θα γίνει π.χ. «ανοιχτό κέντρο εμπορίου» η Αβάντων-Ερμού και οι κάθετοι δρόμοι στο ύψος του Αγίου Νικολάου ώστε να αναβαθμισθεί ένα ήδη αναβαθμισμένο εμπορικό κέντρο; Ή θα προτιμηθεί κάποιο άλλο σημείο της πόλης όπως Φαρμακίδου- Αγγελή Γοβιού- Κριεζώτου-Καραμουρτζούνη- Βενιζέλου ώστε να διευρυνθεί το εμπορικό κέντρο της Χαλκίδας.

Ένα ανοιχτό εμπορικό κέντρο περιμετρικά της Αβάντων δεν έχει να προσφέρει τίποτα περισσότερο στην τοπική οικονομία πέραν του οφέλους των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται σε αυτό σε βάρος φυσικά του υπόλοιπου εμπορικού ιστού της πόλης και της τοπικής οικονομίας.

Αντίθετα, ένα «ανοιχτό κέντρο εμπορίου» στην Φαρμακίδου- Αγγελή Γοβιού-Καραμουρτζούνη- Κριεζώτου- Βενιζέλου έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα με πρώτο και κύριο ότι είναι δίπλα στην παραλία της Χαλκίδας.

Θα απευθύνεται σε όλους τους επισκέπτες της πόλης κάτι που δεν το έχει η Αβάντων και τρίτον με την υλοποίηση ενός δεύτερου μεγάλου εμπορικού κέντρου, η Χαλκίδα αποκτά ανταγωνιστική υπεροχή έναντι των Αθηνών και των μεγάλων πόλεων της Βοιωτίας.

Οι τρεις παράλληλοι Φαρμακίδου- Αγ.Γοβιού- Καραμουρτζούνη με τους κάθετους Κριεζώτου και Βενιζέλου εκτός του ότι αριθμούν περισσότερα από 50 καταστήματα επίσης έχουν τα απαιτούμενα μέτρα πεζοδρόμησης και πληρούν όλες τις άλλες προϋποθέσεις ώστε να ενταχθούν στο πρόγραμμα.

Η ανάδειξη εμπορικής ταυτότητας όπως και η αναβάθμιση δημόσιων χώρων που προβλέπει το πρόγραμμα είναι σαφώς καλύτερα να υλοποιηθούν στην είσοδο της πόλης, να αποκτήσουν πρόσθετη αξία εγκαταλειμμένοι έως σήμερα δρόμοι, από το να διατεθούν εκ νέου χρήματα σε ένα σημείο που τα έργα ολοκληρώθηκαν μόλις προ διετίας .

Για να ληφθεί η πλέον συμφέρουσα απόφαση για το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν χρειάζονται βιαστικές αποφάσεις. Επιβάλλεται ύπαρξη σχεδιασμού, σωστή μελέτη, αντικειμενική κρίση αλλά κυρίως για να γίνει ένα ανταγωνιστικό ανοιχτό κέντρο εμπορίου χρειάζονται ‘’ ανοιχτά μυαλά.’’

Μαραγκός Γιάννης

Γ.Γ.Ε.Β.Ε.Ε.