ΑΡΧΙΚΗ

Ο ΔΗΜΟΣ

ΕΥΒΟΙΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο Γ. Δραπανιώτης σχολιάζει

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Search Our Site

Εδώ και δεκαετίες, εκατομμύρια παιδιά στα μήκη και τα πλάτη του ανεπτυγμένου κόσμου αφαιρούν τις αμυγδαλές τους,

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πάνω από 17 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους λόγω καρδιοπάθειας. Ο αριθμός των θανάτων που οφείλονται σε καρδιαγγειακές επιπλοκές αναμένεται να ξεπεράσει τα 23 εκατομμύρια σε ετήσια βάση έως το 2030.

Ο κύριος λόγος που η καρδιοπάθεια αναδεικνύεται σε βασική αιτία θανάτου για τον παγκόσμιο πληθυσμό είναι η αδυναμία έγκαιρου εντοπισμού των προειδοποιητικών συμπτωμάτων.

Τα αυξημένα επίπεδα της χοληστερόλης, η υπέρταση, η παχυσαρκία, το κάπνισμα και το οικογενειακό ιστορικό καρδιοπάθειας είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες κινδύνου για το έμφραγμα, το εγκεφαλικό και την καρδιακή ανεπάρκεια.

Εάν εμφανίζετε αρκετά από τα παρακάτω σημάδια, συμβουλευείτε άμεσα τον γιατρό σας.

1. Πόνος στο στήθος:

Είναι το πλέον σύνηθες σύμπτωμα του εμφράγματος που αναζητούν οι γιατροί. Ένα επικείμενο έμφραγμα όμως δεν εκδηλώνεται πάντοτε με τον πόνο στο στήθος, ενώ το σύμπτωμα μπορεί να υποδεικνύει κάποια άλλη πάθηση, όπως κάποια δυσλειτουργία στους πνεύμονες ή στο γαστρεντερικό.

2. Επίμονος βήχας:

Ο βήχας και η δύσπνοια αποτελούν πρώιμα σημάδια της καρδιακής ανεπάρκειας. Είναι αποτέλεσμα της συσσώρευσης υγρού στους πνεύμονες.

3. Ζαλάδα:

Οι συχνές ζαλάδες και η απώλεια των αισθήσεων υποδεικνύουν αυξημένο κίνδυνο εμφράγματος. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση αρρυθμίας.

4. Έντονη κόπωση:

Η αδικαιολόγητη κούραση μπορεί να εμφανιστεί μερικές ημέρες πριν το έμφραγμα, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Η χρόνια κόπωση μπορεί επίσης να αποτελεί σύμπτωμα της καρδιακής ανεπάρκειας.

5. Ναυτία και απώλεια όρεξης:

Η ναυτία και η τάση προς έμετο είναι δύο συνήθη συμπτώματα πριν από το έμφραγμα. Επίσης, το οίδημα στην κοιλιακή χώρα σχετίζεται άμεσα με την καρδιακή ανεπάρκεια και μπορεί να οδηγήσει στη μειωμένη όρεξη.

6. Γενικευμένος πόνος:

Ο πόνος στο στήθος μπορεί να ακτινοβολεί σε άλλα σημεία του σώματος, όπως οι ώμοι, τα χέρια, οι αγκώνες, ο αυχένας, το σαγόνι και η κοιλιά. Σε μερικές περιπτώσεις, όμως, δεν εκδηλώνεται πόνος στο στήθος αλλά μόνο σε αυτά τα σημεία του σώματος. 7. Ταχυπαλμία ή άστατος καρδιακός παλμός:

Η περιστασιακή ταχυπαλμία δεν είναι ανησυχητική. Όταν όμως είναι συχνή και συνοδεύεται από αδυναμία, ζάλη ή δύσπνοια μπορεί να υποδεικνύει ένα επικείμενο έμφραγμα, καρδιακή ανεπάρκεια ή αρρυθμία.

8. Εφίδρωση:

Η ξαφνική και αδικαιολόγητη εφίδρωση αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι για το έμφραγμα. Εμφανίζεται σε στιγμές χαλάρωσης, χωρίς να έχει προηγηθεί έντονη σωματική άσκηση.

9. Οίδημα:

Η καρδιακή ανεπάρκεια έχει σαν αποτέλεσμα τη συσσώρευση υγρού στο σώμα. Έτσι, εκδηλώνεται πρήξιμο στα πέλματα, τους αστραγάλους, τα πόδια ή την κοιλιά.

10. Αδυναμία:

Όπως και στην περίπτωση της αδικαιολόγητης κόπωσης, η αδυναμία μπορεί να εμφανιστεί μερικές ημέρες πριν από το έμφραγμα ή κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του εμφράγματος

πηγη: http://medicalnews.gr.

Ουρικό οξύ: Ποιες είναι οι φυσιολογικές τιμές – Ποια συμπτώματα δείχνουν ότι είναι αυξημένο

Δεν υπάρχει λόγος να αρνηθείτε στον εαυτό σας ένα βραδινό σνακ αν πεινάτε, όταν όμως η ώρα είναι προχωρημένη πρέπει να είστε προσεκτικοί.

Η κατανάλωση ακατάλληλων τροφών ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα στον ύπνο και να σας φορτώσει με περιττές θερμίδες.

Δείτε τις πέντε κατηγορίες τροφών που πρέπει να αποφεύγετε το βράδυ και γιατί.

Λιπαρά: Τα λιπαρά και βαριά τρόφιμα θα σας προκαλέσουν αίσθημα κούρασης την επόμενη μέρα, ενώ θα αναγκάσουν το στομάχι σας να δουλέψει παραπάνω για να καταφέρει να τα χωνέψει. Μείνετε λοιπόν μακριά από fast food, ξηρούς καρπούς, παγωτό και τυριά με πολλά λιπαρά.

Υδατάνθρακες / ζάχαρη: Νομίζετε ότι κάτι γλυκό πριν τον ύπνο θα σας χαλαρώσει και θα σας προσφέρει ευχάριστο ύπνο. Αν υποκύψετε όμως σε μια μεγάλη φέτα κέικ σοκολάτας, η απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα θα αναστατώσει τον ύπνο σας. Αποφεύγετε κέικ, μπισκότα και άλλα γλυκά επιδόρπια, καθώς και το άσπρο ψωμί και αρκεστείτε σε ένα μήλο.

Κόκκινο κρέας: Όπως συμβαίνει με τα λιπαρά, η κατανάλωση κόκκινου κρέατος πριν τον ύπνο, κυριολεκτικά θα σας κάτσει στο στομάχι, αφού δεν θα καταφέρετε να κλείσετε μάτι λόγω της δυσκολίας στην πέψη. Το κόκκινο κρέας είναι το χειρότερο, αλλά και η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας χοιρινού ή κοτόπουλου, θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Αν δεν θέλετε να αποφύγετε εντελώς τις πρωτεΐνες, επιλέξτε μικρές ποσότητες άπαχου κρέατος, όπως λίγες φέτες γαλοπούλας ή ένα μικρό μπολ γιαούρτι.

Πικάντικα: Τα μπαχαρικά αποτελούν φυσική θεραπεία και μέσο πρόληψης για μια σειρά ασθενειών, αν όμως θέλετε να φάτε κάτι αργά τη νύχτα, μείνετε μακριά από καυτερές σάλτσες και πολύ πικάντικα τρόφιμα. Θα αναστατώσουν το στομάχι σας και θα διεγείρουν τις αισθήσεις σας, προκαλώντας προβλήματα στον ύπνο.

Μεγάλες μερίδες: Το βραδινό σνακ που θα ξεγελάσει την πείνα σας δεν πρέπει να μετατραπεί σε πλήρες γεύμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να ξεπεράσετε τις 200 θερμίδες.

http://medicalnews.gr