Πέμπτη, Απρίλιος 18, 2024
Follow Us
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

(Πρώτη δημοσίευση:  ΔΙΦΩΝΟ)

από Ελένη Προκοπίου

 

Σε βάρος της Ελλάδας εκκρεμούν 2214 προσφυγές ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου σύμφωνα με τον έλληνα Δικαστή Ιωάννη Κτιστάκη. Η Ελλάδα βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών στο ζήτημα των παραβιάσεων των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Είναι δε η Ελλάδα η μόνη χώρα που έλαβε το μέτρο του προστίμου επιβάλλοντας τον υποχρεωτικό εμβολιασμό σε βάρος μάλιστα μόνο μίας κατηγορίας  των πολιτών της.

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

γράφει ο Πάνος Τσεπενέκας

(συγγραφέας)

 

 

Υπάρχουν ήρωες στις μέρες μας που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρότυπα προς μίμηση; Πρόσωπα που να βάζουν τις ανθρώπινες αξίες, το καθήκον και τα πιστεύω τους πάνω από κάθε υλική ιδιοτέλεια; Άνθρωποι που να στηρίζουν ακόμα με τη στάση ζωής τους την ετοιμόρροπη κοινωνία μας;

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

 

 

Κείμενο της διαδικτυακής ομάδας «COVID 19 – ανοιχτή και διαφανής επιστήμη» που δημοσιεύτηκε στον «τοίχο» του Νίκου Μουρελάτου.

Ο συμμαθητής μου από το Α Λύκειο Πλάκας Νίκος Μουρελάτος είναι Γενικός Χειρουργός – Εντατικολόγος, διευθυντής στην εντατική μονάδα του ΚΑΤ. Μέχρι 31/8/2021 ήταν πολύ καλός στη δουλειά του. Μετά κρίθηκε επικίνδυνος και μαζί με μερικές χιλιάδες ακόμα νοσοκομειακούς γιατρούς και νοσηλευτές βγήκε σε αναστολή χωρίς καμία αμοιβή. Σημείωση: μόνο τον Ιανουάριο του 2022 είχαμε στην Ελλάδα 2.710! νεκρούς από covid-19, θλιβερή πρωτοπορία σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Πάνος Τσεπενέκας, συγγραφέας

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 

Κάποτε ίσως γίνει αντιληπτό ότι αυτό που βιώσαμε τα τελευταία δύο χρόνια δεν είναι η επιστράτευση της επιστήμης στην υπηρεσία της ανθρωπότητας, αλλά ο υποσκελισμός της επιστήμης από μια στρατιωτική επιχείρηση διεθνούς συντονισμού. Όλοι όσοι σπεύσανε με ζήλο να δηλώσουνε «πίστη στην επιστήμη», ή ακόμα καλύτερα «υπακοή στην επιστήμη», θα βρεθούν αντιμέτωποι με το γεγονός ότι η πίστη και η υπακοή που δηλώσανε ήταν στο όνομα του πολέμου.

 

Η αναζήτηση της επιστημονικής αλήθειας είναι μια αργή διαδικασία που διαρκεί χρόνια ή δεκαετίες. Οι στωικοί άνθρωποι που αφιερώσανε πραγματικά την ζωή τους στην επιστημονική έρευνα μάθανε να κάνουν υπομονή. «Κοράκου χρώμα τα μαλλιά κι ασπρίσανε». "Fast-track", "top-down", "quick & dirty" διαδικασίες με παραβιάσεις πρωτοκόλλων, νομοθεσιών, θεσμών, συνταγμάτων και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δεν εισηγείται ποτέ η επιστήμη. Αυτή είναι η αρμοδιότητα τυραννικών κυβερνήσεων, υπό την αιγίδα παρακρατικών και υπερκρατικών οργανώσεων.

 

Η επιστήμη δεν εκβιάζει. Η επιστήμη δεν διατάζει. Η επιστήμη δεν υποχρεώνει. «Η επιστήμη είναι ο οργανωμένος σκεπτικισμός απέναντι στη γνώμη των ειδικών». Ο «υπηρέτης» της επιστήμης εισέρχεται στον «ναό» της οπλισμένος με αμφισβήτηση και απορία, όχι με πίστη. Οι διαφωνίες επάνω σε ερευνητικά ζητήματα λύνονται μέσα από αλλεπάλληλες συζητήσεις, δημοσιεύσεις, αλληλογραφίες, συγκρούσεις, μα ο τελικός κριτής της αλήθειας είναι η ίδια η φύση. Το πείραμα είναι η πηγή όλης της γνώσης και αυτό είναι που γεννά την βαθύτερη αίσθηση ταπεινότητας ενός επιστήμονα. Γιατί η φύση «αγαπάει να κρύβεται» και έχει πολύ μεγαλύτερη φαντασία από ό,τι εμείς. Η βιασύνη στη διαδικασία της επιστημονικής έρευνας είναι μια οδός η οποία οδηγεί στην αναπαραγωγή των δικών μας προκαταλήψεων και όχι στην ανακάλυψη μιας βαθύτερης αλήθειας για τον φυσικό κόσμο.

 

Ανυπακοή στην εξουσία, αμφισβήτηση των αυθεντιών, αυτοκριτική, ταπεινότητα και θαυμασμός απέναντι στο αινιγματικό μεγαλείο της φύσης είναι οι κύριες ιδιότητες ενός φιλέρευνου πνεύματος. Τα άλλα περί συμβολαίων πίστεως και όρκων υποταγής προέρχονται μάλλον από κακέκτυπα μεσαιωνικών ψαλμωδιών.

Κάποτε ίσως γίνει αντιληπτό ότι ο κόσμος, υπό καθεστώς εκβιασμού και μαζικής υστερίας, ορκίστηκε τυφλή πίστη και υπακοή στους εχθρούς της επιστήμης. Νομιμοποιώντας έτσι τη βίαιη ανατροπή των δημοκρατικών θεσμών και των αυταπόδεικτων δικαιωμάτων μας.

 

Η πραγματική επιστήμη κάποτε θα έρθει η ώρα που θα φτάσει στα ασφαλή συμπεράσματά της. Με τις ορθές διαδικασίες οι οποίες σέβονται την ανθρώπινη ζωή και την ανθρώπινη βούληση. Το ερώτημα είναι αν μέχρι τότε θα έχει απομείνει ίχνος δημοκρατίας, ώστε να μπορεί να επιτραπεί στα συμπεράσματα αυτά να ακουστούνε. Διότι προϋπόθεση του να μπορεί να υπάρξει πραγματική επιστήμη, είναι να υπάρχει ελευθερία. Γι’ αυτό και η υπεράσπιση της δημοκρατίας αποτελεί ένα καθήκον εφάμιλλο, αν όχι υψηλότερο, της αναζήτησης της αλήθειας. Με το σύνταγμα κουρελόχαρτο, δεν μπορούμε να μιλάμε για επιστήμη.

 

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

 γράφει ο συγγραφέας  Πάνος Τσεπενέκας

 

 

Τελείωσε η χρονιά του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και η πολιτική ηγεσία του τόπου «ξεφορτώθηκε» μια ενοχλητική υποχρέωση με κάποιες τυπικές και διεκπεραιωτικές εκδηλώσεις.

Θα περίμενε κάποιος πως ένα τέτοιο ιστορικό ορόσημο θα αποτελούσε αφορμή για στοχασμό και πνευματική ζύμωση μέσα στην κοινωνία, πάνω στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον του Ελληνισμού. Θα πυροδοτούσε μια ζωντανή συζήτηση μέσα στα σχολεία και στα πανεπιστήμια και θα ενέπνεε τους νέους μας για νέες λαμπρές ιστορικές σελίδες. Μια ευκαιρία για επικαιροποίηση των εθνικών στόχων και των οραμάτων.

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

του Δημήτρη Παπαδάκη (εκπαιδευτικού)

 

Οδηγία υπουργείου "παιδείας" προς διευθυντές: "Καταγράψτε τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση"


Ναι είναι οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που έβαλαν πλάτες όταν το υπουργείο δεν είχε κανένα σχέδιο για την εξ αποστάσεως διδασκαλία.